Els insectes pal han estat els protagonistes del nostre treball, uns animals que en un principi no creiem que poguessin ésser tant interessants. Però, al llarg d'aquest procés la nostra perspectiva ha canviat.
Per estudiar diferents aspectes d'aquests insectes hem utilitzar el diàleg, la reflexió i l'experimentació entre les membres del grup. Cadascuna ha aportat el seu punt de vista de maneres diferents, i això a permès el complementar-nos i aprendre l'una de l'altre.
Mitjançant el diàleg hem pogut plantejar-nos varies preguntes, d'algunes n'hem trobat respostes immediates, d'altres han necessitat més temps per deduir-les.
Inicialment, cal dir que ens preguntàvem molts aspectes (ja que desconeixiem bastant sobre aquests éssers vius), la qual cosa ens portava a recórrer moltes vegades a una font més científica o teòrica i deixàvem de banda les experiències pràctiques o coneixements previs que tots disposàvem.
Després, vam poder establir converses tot combinant coneixements font d'una experiència pràctica. I a més, incorporàvem el diàleg que ens portava a recórrer a un coneixement font d'unes idees prèvies ja existents però que ens calia ordenar i relacionar amb tot el que estàvem aprenent i investigant.
Volem dir que els insectes pal han resultat ser una font d'informació potent, amb la qual els infants poden aprendre, desenvolupar i aprofundir coneixements en l'assignatura de ciències experimentals. Així doncs, creiem que ens ha estat una tasca de gran aprenentatge i reflexió sobre el "Què" cal ensenyar i el "Com", mitjançant un diàleg intern i col·lectiu per aconseguir aprendre. Inicialment, cal dir que ens preguntàvem molts aspectes (ja que desconeixiem bastant sobre aquests éssers vius), la qual cosa ens portava a recórrer moltes vegades a una font més científica o teòrica i deixàvem de banda les experiències pràctiques o coneixements previs que tots disposàvem.
Després, vam poder establir converses tot combinant coneixements font d'una experiència pràctica. I a més, incorporàvem el diàleg que ens portava a recórrer a un coneixement font d'unes idees prèvies ja existents però que ens calia ordenar i relacionar amb tot el que estàvem aprenent i investigant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada